قديم 01-24-2013, 08:18 AM   المشاركة رقم: 1
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فعال
الرتبة:

البيانات
التسجيل: Jul 2012
العضوية: 81271
المشاركات: 412 [+]
بمعدل : 0.15 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم:
نقاط التقييم: 10
 

الإتصالات
الحالة:
تناديني غير متصل
وسائل الإتصال:

المنتدى : قصص - روايات قصيره وطويله
Icon777 (34) ماتت حبيبته قبل ما تعرف انه يحبها

كان كل صباح يجي يشوفها وهية رايحة للجامعة كان بيجي ينتظرها بالساعات بيجي ولا يفطر حتى يجي ينتظر جيتها وخروجها من بيتها وينتظر امتى بس تخرج وتمشي ويشوف عينيها وويشوف جمالها وجمال خطوتها ووهوا قاعد عيونو ما تفارقش باب العمارة الي هية ساكنة فيها وحتى الي بيمر يسلم عليه ما بيسمعش سلامو قلبو مشغول بحبيبتو وبينتظر امتى بس تخرج ويشوفها دا يوم عيدو لم يشوفها
ولم شافها مقدرش يمسك فرحتو بشوفتها وقلبو فرح كمان وكتب فيها لم شافها..
واخيرا شفتها وفرح قلبي .. الي بحبها دي دنيتي وحبي
نفسي اروح لها واغني لها.. وانا ماسك ايديها ويحضن قلبها قلبي
كل لما اشوفها بحس اني اتولدت من جديد..بحس كل دنيتي افراح وعيد
وبحس يومي بقى فرحة وراحة بال.. دنا كل مرة بشوفها بغني موال حب جديد
كل يوم يشوف جمالها يزيد وحبو ليها في قلبو يزيد وكل ما يشوفها وهية تبض فيه بيعمل انو ما يبصش فيها ويبص في كتاب بيعمل انو بيقراه وهوا كتاب من كتب الجامعة وهوا اصلا ما بيقراش ولم تبص هية ناحية العربية الي حتركبها
بيص فيها وكلو حب وشوق ليها ونفسو يكلمها ويقولها احبك مووت بس مش عارف هوا ليه مش قادر يروح لها يقولها احبك خايف انها تكسفو ويتكسر قلبو برد قوي ترد عليه بيه يعني خايف تقول هية وتحبني ليه وانا ما بحبكش وابعد عني
خايف يتصدم من رد ردودها الي ممكن تكسر فرحة قلبو الي بيحبها مووت
وكل ما يشوفها في الجامعة بيغني اغنية حلوة اغنية فيها حب وغرام وشوق وهوا بيتكلم وقاصدها هية بس ما اعترفش ابدا بحبو ليها ولا قال انا بحب وحدة ولا حتى لمح لاي حد يعرفو كان محدش حاس انو يحب وحدة تروح وتيجي كل يوم قدامو في الجامعة ويحب كل صبح يستناها عشان يشوفها ويشوف جمال عينيها وجمال بسمتها جمال خطوتها
بقى يفكر كل يوم يروح لها يقولها بحبك موت بس كل ما يروح لها يخاف يقولها ويبكي ويقول ليه مقدرش اقولها دنا بحبها ويغني كل يوم ليها احلى اغاني ووكبت على ايدو بالموس الحرف الاول من اسمها ومحدش يعرف انو كتب على ايدو حرف اسمها ومحدش خد بالو من الي يعرفوه
كان كل ما يشوف فيلم لواحد يقول لوحدة بحبك بيتقهر ويقول ليه انا ما بقولهاش منا عندي لسان وبقدر اتكلم ليه انا قد كدا بخاف مش معقول دي الطيور بتقول لبعضها بحبك وبموت فيك ايه الي انا فيه دا حرام الي بعملو في نفسي دا
ومرة كان ماشي شاف بنت يعرفها من الجامعة مع حبيبها وقعد يبص عليهم وقلبو حزين بيتمنى انو هوا الي ماشي مع حبيبتو والي ماشي معاها حبيبتو وقال وقتها..
ياريتني دي الوقت انا الي ماشي مع حبيبتي.. ياريتني انا دي الوقت في حضنها
ايه داكلو يا قلبي ااه ااه دنا نفسي اقولها بحبك.. بس ما بقول لها ليه ياقلبي ما بقول لها
ليه اعيش نفسي في عذاب الكتمان.. بحرم نفسي من الكلام معاها ليه ليه ما اقولها
ولو فضلت كدا حتعذب اكتر وعذابك ياقلبي بيكبر.. دنا لازم اقول لها واصارحها بحبي ليها
ومرة قعد يقول بكرة الصبح هحط ليها ظرف بكتب ليها كل الكلمات الي تعبر عن الحب في قلبي
منا ما ينفعش افضل كاتمها في قلبي بكتبها ليها انا لازم اتصرف
كتب احلى كلام حب وشوق وغرام وحط الورقة في ظرف ولم خلاص قرب من عربيتها معرش يحطو
خاف من تاني وخاف انو ما تقبلوش ولا تحبو وخاف يتصدم برفضها ليه
ووقال ليه مش قادر احط الظرف ليه ليه..
ولم شافها خرجت عمل نفسو ماشي وراح بعيد عنها وفضل يبص عليها وعيونو بتدمع وقلبو يبكي مش قادر يقول لها احبك
وكل حلمو يمسك ايديها ويصارحها بحبوويضمها ويغني ليها ويقولها على كل قصيدة شعر كتبها فيها وكل ما يشوف اتنين ماشيين مع بعض يحبو بعض عيونو تدمع ويتقهر ويضرب بايدو على أي شيئ قداموحتى مرة فظل يضرب بإيدو لحد ما تعورت ايدو وفعلا فظل يبكي طول ليلو بس عايش قصة حب ومش عارف يقول للي يحب انو يحبو ويموت فيه
ومرة قال لا والف لا وصرخ صرخة قوية ورمى القلم من ايدو وقال النهاردة لازم اعترف ليها بحبي ليها خلاص مش قادر اصبر اكتر من كدا حبيبتي قدامي بشوفها كل يوم حبيبتي عايز اكون معاها وجنبها عايز امسح دموعها وقت بكاها عايز اكون دواها وطبيبها حبيبتي عايز اعيش معاها العمر كلو حبيبتي الي روحي وعمري فدا ليها انا لازم اتشجع واقولها بحبك خلاص مافيش وقت استنى ومافيش وقت اصلا اخاف فيه
وجه الصباح وفظل يستنى انها تيجي كالعادة تخرج من باب العمارة الي ساكنة فيه وتروح عربيتها وتركبها وهوا فرحان بشوفتها لكن المرة دي ما خرجتش فظل قلقان ووفضل ينتظرها وينتظر ماجتش وتأخر على ميعاد محاضرتو في الجامعة
مش عوايدو دا بيجي قبل المحاضرة بربع ساعة كل يوم ووهوا قبل ما يدخل القاعة بتاعة المحاضرة فظل يبيص في البنات وحدة وحدة وكل مرة بشوف هنا وهناك و يحسبها جاية وهية ما جتش من الاساس
ودخل القاعة يسمع محاضرتو وحزين
المحاضر بيتكلم وهوا مش سامع ايتها شيء كل تفكيرو في حبيبتو وقلقان عليها خايف يكون حصل ليها شيء وومش عارف يتطمن عليها ازاي
ولم خرج من الجامعة راح لبيتو حزين ومش عارف يعمل ايه يكونش تعبت يكونش مرضت دنا لازم ازورها
طب ازاي دنا مش قريب ليها طب ازاي اقدر اعرف عنها أي اخبار تطمني عليها
وجه اليوم التاني وراح قاعد ينتظرها وكمان ما جتش كان ماسك في ايدو كاسة قهوة كان يشرب منها فمسكها بقووة مقهور ماشافهاش مرة تانية وقلبو من شدة خوفو بكي وعمال يقول ايه الي جرا ليه ما جتش اكيد حصل لها شيء جامد انا لازم اتصرف وبرضو مش عارف يعمل ايتها حاجة
وفظل يبكي طول يومو الاول كان بيسمع اغاني حب وشوق وغرام دي الوقت بيسمع اغاني حزينة وكان بيحس انو يموت كل يوم وهية بعيدة عنو ومش شايفها بيحس روحو بتخرج ونفسو بيضيق ومش عارف يذاكر ولا يكتب أي شيء ومالوش نفس ياكل شيء خايف على حبيبتو ومش عارف جرالها ايه
واليوم التالث فظل مستنيها وماجتش والمرة دي فظل يبكي اكتر من اول حزين جدا وماراحش الجامعة فظل مستني جيتها لعل وعسى تكون خارجة ويشوفها لكن وهوا قاعد شاف ناس كتير داخلين باب العمارة الي ساكنة فيها حبيبتو واستغرب ووخايف ايه الي حصل فراح سال واحد من الي داخلين ولابسين اسود فقال ممكن تقولي انتو جايين ليه العمارة دي ايه الي حاصل قالو تسال ليه قال بس فضول تسمح تجاوب ويتكلم وهوا بيترعش وخايف قالو الراجل الي سالوقالو فلانة ماتت
مين الي ماتت حبيبتو...
وقتها بكي ومعرفش يقول حاجة ووقعد على ركبوويبكي وصرخ بقوة لااااااا الا دي كان لازم انا اموت ولا هية تموت دي حبيبتي الي بحبها وندم اشد الندم انو ما قالهاش احبك قبل ما تموت وفظل يقول ياريتني قلت لها احبك قبل ما تموت اقلها كانت عرفت بحبي ليها اقلها كنت كلمتها وقعدت معاها وكانت ايدي في ايدها وليه تموت هية ليه ما متش انا
اه يا قلبي ازاي بس الحال دا حيبتنا ماتت وراحت ومش راجعة تاني
يعني الي كنت بحبهاراحت خلاص.. فارقتني وودعتني منغير كلمة وداع
انا مش عايز اعيش بعدها مش عايز غير هية في دنيتي وياريتني قلت لها احبك ياريتني قلت لها احبك ياريت وياريت كلمة ياريت تعمل حاجة دي كلمة ياريت عمرها ما عملت شيء ولا حتى رجعت غالي ودا حالي حاسس قلبي بيتقطع ومش عارف اعمل ايه شايف الدنيا ظلمة لان نور حياتي حبيبتي راحت
دا مافيش من بعد حبيبتي حياة سعيدة ياريتني انا مت وهية تعيش ياريت.

lhjj pfdfji rfg lh juvt hki dpfih gh lhjj hki juvt pfdfji pdfih rfg












عرض البوم صور تناديني   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
لا, ماتت, انه, تعرف, حبيبته, حيبها, قبل

جديد منتدى قصص - روايات قصيره وطويله


أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


ترتيب الموقع عالميا
     

Site_Map


الساعة الآن 10:48 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1